DEMI MASA...

WATERSHOP - PEKAN

WATERSHOP - NENASI

DELIVERY 5 GELEN.....

ESAY PAYMENT....

SPENT98

WATERSHOP - MERCHONG, NENASI

HARGA-HARGA TERKINI.

  • HARGA FIBER TERKINI
  • ___________________
  • RM 780 HARGA TERMASUK PEMASANGAN
  • ___________________
  • Tuesday, October 13, 2009

    GARANG....





    Mereka diiring dari kubur dengan wajah yang
    bersinar-sinar laksana bulan purnama. Mereka melalui
    titian sirat seperti kilat. Maka,datanglah suara dari
    sisi Allah Yang Maha Pengasih memaklumkan: "Mereka
    adalah orang yang beramal salih dan banyak berbuat
    baik. Mereka menjauhi perbuatan derhaka, mereka
    memelihara solat lima waktu, ketika meninggal dunia
    keadaan mereka sudah bertaubat, maka inilah balasannya
    dan tempat kembali mereka adalah syurga, mendapat
    keampunan, kasih sayang dan keredhaan Allah Yang Maha
    Pengasih..." Jika engkau mahukan kemesraan dengan
    Allah, maka garanglah terhadap dirimu sendiri. Jika
    engkau merasakan manisnya berhubung dengan Allah,
    tahulah engkau betapa peritnya berpisah
    denganNya.....Wallahua'alam.

    Read More...

    Monday, October 12, 2009

    BAYI BERCAKAP.....



    Sebenarnya ada dua soalan, apa bayi buat dalam perut dan apa korang buat dalam dunia ni...Untuk mengetahui apa yang bayi buat dalam perut, kita tanya seorang ibu (kononnya) yang di beri izin oleh Allah untuk bercakap dengan bayinya….

    BERCAKAP DENGAN BAYI:

    Ibu: Apa kabar kau?

    Bayi: Kabar baik aku.

    Ibu: Apa kau buat kat dalam tu?

    Bayi:Aku duk pusing2 sambil makan2.

    Ibu: Ada apa kat dalam?

    Bayi: Tak nampak apa2, gelap tapi nyaman, tidak sejuk dan panas, sambil makan2. Aku selesa di sini.

    Ibu: Apa kau makan kat dalam tu?

    Bayi:Makanan yang dihantar melalui tali pusat.

    Ibu: Oh..Itu darah haid…agaknya.

    Bayi: Apa itu darah haid.?

    Ibu:.. kalau ibu cakap pun kau bukannya paham..

    Bayi: Cakap je lah..

    Ibu: Perempuan kalau tidak beranak keluar darah haid, tapi bila dah mengandung darah haid dah takde, Allah tukar jadi makanan bayi ..ibu rasalah…agaknya.

    Bayi: Tak faham aku..

    Ibu: Kang ibu dah cakap….

    Bayi: Tapi aku tak sedap hatilah, aku makin hari makin sukar bergerak, ada benda2 tak berguna keluar dari badan aku dan menganggu aku.

    Ibu: Patutlah kau duduk terajang-terajang, rupa2nya kau tak bebas bergerak..Itu adalah tangan dan kaki kau, kau tak perlukan kat dalam tu tapi bila kau keluar kau sangat2 perlukan tangan dan kaki kau tu..

    Bayi: Ah taknaklah saya, baik saya gunakan zat tu untuk besarkan tali pusat. Boleh makan banyak sikit.

    Ibu: Jangan begitu anakku, bila kau lahir nanti takkan ade doctor boleh cipta kaki untuk kau, kau akan cacat selama-lamanya…kau tak boleh naik basikal

    Bayi: Basikal tu apa?

    Ibu:Itu adalah salah satu nikmat dunia, bila sampai masa nanti kau akan kena keluar dari perut mak, kau akan menagis terkejut…

    Bayi: Baiklah mak…tapi saya tak takut kerana tuhan dah bagitau bila saya keluar nanti ada malaikat jaga saya.

    Ibu: Malaikat?, Siapa nama malaikt tu…?

    Tuhan kata panggilah dia: BONDA.

    Tammat…

    Sekarang korang ikuti temubual aku bersama makhluk ‘engkau’…

    BERCAKAP DENGAN ENGKAU:

    Aku: Apa kabar kau?

    Engkau: Kabar baik aku.

    Aku: Apa kau buat kat dunia ni?

    Engkau:Aku duk pusing2 sambil cari makan..

    Aku: Apa yang kau makan?

    Engkau:yang halal. Macam2 ada: nasi ayam, nasi itik. Nasi goreng kampong…

    Aku: Oh..Itu makanan dari tanah.Akhirat nanti makan dari khazanah Allah..

    Engkau:: Apa itu khazanah Allah..

    Aku:.. kalau aku cakap pun kau bukanya paham..

    Engkau:: Cakap je lah..

    Aku: Khazanah Allah ,makan dlm shurga kau niat je terus muncul, macam magik ler...

    Engkau:: Tak faham aku..

    Aku: Kang aku dah cakap….

    Engkau: Tapi aku tak sedap hatilah ramai pendaqwah ganggu aku, mintak aku bagi masa dengar ceramah, tak bebas aku dibuatnya…

    Aku: Patutlah kau lari2, rupa2nya kau rasa tak bebas bergerak. Diorang tu mintak masa supaya akhirat nanti kau tak rugi…bila kau tak solat, akhirat nanti takde kepala, kau tau?

    Engkau:: ye ke ni,,,Ah taknaklah aku, baik aku gunakan masa tu untuk besarkan pernigaan aku. Boleh makan banyak sikit.

    Aku: Janganlah begitu engkau…, bila kau dah jadi mayat nanti takkan ade org boleh tolong kau dalam kubur, padang mahshar, titi sirat…tak dapat shafaat nabi.

    Engkau:: Shafaat tu ape?

    Aku; Itu adalah salah satu nikmat akhirat, Nabi bagi kat org yg ikut sunnah dia...bila sampai masa nanti kau akan akan jadi mayat, baru kau tau...kau akan menangis terkejut…

    Engkau: ah..mulalah nak daqwah aku tu.... aku sibuklah nak baca blog engkau ni baik aku pergi besar kan ‘tali pusat’ aku….

    Sigh out….

    Disini solat, puasa, haji memang tak nampak manfaat, tapi korang akan dapat manfaatnya disana, akhirat yang kekal abadi…macam bayi, dalam rahim tangan, kaki, mana ada manfaat, bila dah beranak kalau cacat, cacat selama-lamanya, tali pusat yang paling sedap dalam perut mak kita jika bagi kat korang sekarang, muntah bueekkk, korang…tapi manusia hari ini sibuk besarkan ‘tali pusat’ hingga lupa pada perintah Allah…nauzubillah…

    posted by HAMKA

    Read More...

    Wednesday, October 7, 2009

    CIKGUUUU!!!!!!!!!....




    Pada suatu hari disekolah......., seorang murid bertanya pada guru.....ketika itu guru tersebut sedang mengajar tentang kasih sayang......


    SU : Cikgu,macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik , sebagai orang yg paling kita sayangi? ....Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan????....


    CIKGU CT : Ok.....kamu ikut apa yang saya suruh. ...kamu pergi ke padang, kamu jalan atas rumput sambil tengok rumput di depan kamu.... pilih yg paling cantik tanpa toleh ke belakang lagi walau sekali pun .... dan petik rumput yg paling cantik,.....bawa kekelas ....bila pelajar tersebut pulang kekel as tidak ada sehelai rumput pun di tangannya. .....cikgu tanya kenapa x de rumput yg dipilih.


    SU: Tadi masa saya jalan,saya cari rumput yg paling cantik. memang ada banyak yg cantik tapi cikgu kata petik yg paling cantik,so saya pun terus jalan ke depan sambil cari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. tapi sampai dihujung padang saya tak jumpa pun yang paling cantik mungkin ada diantara yg dibelakang saya tadi rumput yg paling cantik tapi dah cikgu cakap tadi tidak boleh toleh ke belakang semula,...jadi takdalah rumput yg boleh saya petik.


    CIKGU CT: Ya...itulah jawapannya...... maknanya bila kite telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayangi janganlah kita cari lagi yg lebih baik dari itu... kita patut hargai orang yg ada depan mata kita sebaiknya.... jangan kita toleh lagi ke kiri dan kekanan kerana yang berlalu tetap berlalu. ....moga yg berlalu x berulang lagi dan ingatlah orang yg paling kita sayangi itulah yg paling ...CANTIK DAN BAIK... walaupun diikutkan banyak yang cantik macam rumput tadi tu............



    RENUNG2KANLAH.........=')

    Read More...

    Monday, October 5, 2009

    SOMBONGNYA !!!!!!!!! ......


    ......Ini untuk aku......


    Dan mungkin juga untuk kamu.

    Antara panduan Imam Ghazali. Yang boleh digunapakai. Untuk aku. Dan barangkali juga mungkin untuk kamu. Agar kita tidak berlaku sombong dan angkuh antara satu sama lain.

    1. Jika berjumpa dengan kanak-kanak, anggaplah kanak-kanak itu lebih mulia daripada kita. Kerana kanak-kanak ini belum banyak melakukan dosa daripada kita.

    2. Apabila bertemu dengan orang tua, anggaplah dia lebih mulia daripada kita kerana dia sudah lama beribadat berbanding kita.

    3. Jika bertemu dengan orang alim, anggaplah dia lebih mulia daripada kita kerana banyaknya ilmu yang telah mereka pelajari dan ketahui.

    4. Apabila melihat orang jahil, anggaplah mereka lebih mulia daripada kita kerana mereka membuat dosa dalam kejahilan sedangkan kita membuat dosa dalam keadaan mengetahui.

    5. Jika melihat orang jahat, jangan anggap kita lebih mulia kerana mungkin pada suatu hari nanti dia akan insaf dan bertaubat atas kesalahannya. Malah, mungkin akan menjadi insan yang lebih mulia berbanding kita.

    6. Apabila bertemu dengan orang kafir, katakan di dalam hati bahawa mungkin pada suatu hari nanti mereka akan diberi hidayah oleh Allah dan akan memeluk Islam, maka segala dosa mereka akan diampuni Allah.


    Dan....

    Percayalah.

    Pangkat dan harta bukan harga seorang manusia. Cuma iman dan amalnya saja yang membezakan antara kita. Selain daripada itu, kita tetap sama hina dan bakal kembali ke dalam tanah semula.

    Pujian bukan untuk manusia. Pujian itu cuma untuk Allah semata....ALHAMDULLILLAH !!! ( segala puji bagi ALLAh swt).... Jangan sekali-kali terasa riak dan angkuh dengan kehebatan dan kelebihan diri. Tiada satu pun yang boleh dibanggakan. Semoga kesombongan dan keangkuhan itu bukan milik aku dan bukan milik kamu juga.

    Semogalah ya.

    Pesanan saja-saja sempena musim perayaan.
    Read More...

    Thursday, October 1, 2009

    VIDEO COMPANY



    video
    Read More...

    ANDA MUNGKIN JUGA MEMINATI.....

    Blog Widget by LinkWithin
     
    There was an error in this gadget

    Followers